Wednesday, April 27, 2011

Lulus!

Logo rasmi pertubuhan

Alhamdulillah. Pendaftaran bagi 'Persatuan Penghibur Kanak-kanak Buih Merah Kuala Lumpur dan Selangor' sudah diluluskan oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Nama singkatan rasminya adalah Red Bubbles. Inilah platform rasmi bagi saya mengusahakan program 'clown doctors' di hospital di Malaysia.

Logo ini direka oleh tetuan BeSpoke yang budiman. Terima kasih. Hanya Allah sahaja dapat membalas budi baik kalian itu.

Pagi tadi semasa menjalani rutin harian: sarapan di gerai makan di tepi Masjid Kg. Melayu Ampang Tambahan, telefon saya berdering. Melihatkan nombornya, saya meneka dengan tepat bahawa panggilan itu daripada Jabatan Pendaftar Pertubuhan Wilayah Persekutuan.

Saya hanya mampu mengucapkan, "Alhamdulillah, dan terima kasih banyak-banyak," apabila pegawai yang menelefon itu memberitahu saya bahawa permohonan kami itu sudah diluluskan, dan saya boleh mengambil sijil pendaftaran pada bila-bila masa di pejabat mereka.

Saya bersyukur kerana dalam tempoh yang singkat sahaja, permohonan itu diluluskan, walaupun sepanjang tempoh itu, proses pengurusan pendaftaran tergendala akibat masalah teknikal. Namun saya berterima kasih kepada pihak pendaftar pertubuhan kerana berusaha membantu menyelesaikan urusan pendaftaran itu dengan secepat mungkin, walaupun mereka menghadapi masalah teknikal yang di luar kawalan mereka. Hanya Allah sahaja dapat membalas budi baik mereka itu.

Langkah yang seterusnya? Mencari dana awal bagi membuka akaun persatuan, dan membina  website. Saya tidak tahu caranya, namun saya akan bertanya. 

9 comments:

Anonymous said...

Tahniah Is

kmaz

Syaliza Abdul Rahman said...

congratulations!


syaliza

Hazyr said...

congrats! another NGO to partner with in the future! :)

Lee said...

Hi Dr. Bubbles, thats a nice logo.
Congratulations, and good luck.
Have a nice weekend.
Lee.

Iskandar Syah Ismail aka DR Bubbles said...

Kak Maz, terima kasih.

Cikpuan Syana: Terima kasih.

Ryzah: Boleh! :-)

Uncle Lee: Thank you. Have a nice weekend to you too. :-)

Al-Manar said...

ISI,

It is so heartening to see your great effort in doing something for the less fortunate. I have been struggling to do that my own way. Good luck to you in your fund raising.

Ariffuddin Sani said...

Tahniah Tuan!

ninotaziz said...

Dear Dr Bubbles,

Looks like a very promising start. Great logo.

Did you get my email?

shahrul peshawar said...

Sekalung Tahniah. Semoga Red Bubbles akan mewarnai lagi dunia kemanusiaan di Malaysia. Good Luck.