Monday, May 23, 2011

Selesai menterjemah, kembali mencari dana

Lukisan cat minyak untuk dijual bagi mengumpul dana 

Alhamdulillah. Saya berasa sungguh lega kerana kerja terjemahan buku Leaving Microsoft to Change The World berjaya diselesaikan selepas hampir dua bulan menyiapkannya. Ia suatu pengalaman yang mengujakan.
Saya belajar satu perkara daripada pengalaman pertama kali menterjemah buku ini: Jika kita berusaha bersungguh-sungguh, kita pasti berjaya mencapainya. 

Terima kasih kepada Cikpuan Norhaslinda dan Cikpuan Faslin serta Puan Asma di PTS Litera kerana memberi kepercayaan dan dorongan kepada saya bagi menterjemah buku ini. Saya juga berterima kasih atas dorongan dan tunjuk ajar mentor terjemahan saya,  Allahyarham Tuan Adlie Syamsuddin, Puan Fatimah Rodhiah, dan Tuan Imran dalam menyelesaikan penterjemahan buku ini.

Saya juga berterima kasih atas sokongan dan bantuan Cikpuan Nor Hayati Mohd Redzwan kerana turut sama membantu menyunting hasil terjemahan buku ini, siang dan malam, sebelum ia diserahkan kepada editor. Hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya. Amin.

Hari ini, saya bersyukur kerana dapat kembali berusaha mengumpul dan bagi menubuhkan perpustakaan di Teratak Rahmat. Pada hari Sabtu lepas, sahabat saya, Dr.Faridah Abdul Manaf telah sudi menderma sumbangan dana dan dua buah lukisan cat minyak yang cantik. Terima kasih banyak-banyak saya ucapkan. Beliau sejak dahulu lagi sentiasa menyokong usaha ini. Jika ada tuan dan puan yang berminat membeli lukisan-lukisan ini sambil menderma, bolehlah menghubungi saya melalui emel: adabi99@gmail.com. 

Sehingga kini dana bagi menubuhkan perpustakaan di Teratak Rahmat meningkat kepada RM11,689. Saya sedang berusaha mendapatkan RM18,381 lagi bagi merealisasikan impian ini. Seperti mana yang saya katakan tadi, 
Jika kita berusaha bersungguh-sungguh, kita pasti berjaya mencapainya.

2 comments:

Lee said...

Hi Dr Bubbles, how you doin'? Nice oil painting pic. Used to paint before too, but suda malas now.
You have a nice day and keep well.
Best regards.
Lee.

Iskandar Syah Ismail aka DR Bubbles said...

Uncle Lee,

Wow, you painted before? Haibat! :-)
Love your writing. Been reading regularly nowadays.