Friday, March 28, 2008

Kenangan Lama


Di sinilah saya bertugas sebagai guru Bahasa Inggeris kepada puluhan pegawai kerajaan,diplomat dan juga isteri pegawai tinggi kerajaan Lao PDR daripada April 2002 sehingga September 2003.
Saya seronok berada di dalam kelas mengajar mereka yang begitu bersemangat untuk menguasai Bahasa Inggeris. Saya kagum dengan kesungguhan mereka. Tak pernah mereka lewat atau culas hadir ke kelas sepanjang tempoh 6 bulan pengajian mereka.
Saya masih mengingati kata-kata ini yang diluahkan oleh seorang diplomat Malaysia semasa saya bertugas di sana.
"Tak ramai orang tahu betapa pentingnya awak ada di sini. Kerana kehadiran you kerja kami (di bahagian diplomatik) senang sebab kerajaan Laos recognised your presence and your contribution to their citizen."
"

No comments: