Sunday, February 01, 2009

Kuih Keria Antarabangsa,Kg Limbungan, Melaka

Akhirnya kami dapat merasa keenakan Kuih Keria Antarabangsa yang terkenal di Kg. Limbongan,Melaka. Kuih keria di sini lain daripada yang lain kerana ia bersalut gula melaka.Kalau berkunjung ke Melaka, jangan lepaskan peluang untuk merasa kesedapan kuih keria ini.Gerai kecil ini terletak di Jalan Pantai Klebang.Kedudukannya betul-betul di batu tanda Kg.Limbongan,Melaka. Gerai di buka daripada pukul 2.30 petang.Kalau sampai di sana sekitar 5.00 petang - melepaslah jawabnya!


Menggoreng keria.


Menyira keria.


Keria bersira gula melaka.


Kuih keria yang sudah siap dibungkus.Jumlah yang selesai 'dibaham' di gerai ialah 6 biji.

13 comments:

hazyr said...

yeah yeah, rub it in.

cisssss...

drbubbles said...

hehehe...kinda sweetest revenge..hehehe

Salina said...

aku nak gi lagi wei..lapor keriaaaa....

drbubbles said...

salina - lupa nak credit the photos to you.Oh by the way, ada orang tanya, "kenapa tak bawak balik untuk dia?".Hahaha...bukan kita tak ajak kan? kan?

Naziehah said...

terliurnyeeeee

my mouth salivates. like, seriously.

nak!

lady pot pet said...

Oh me god...sedap gila..ooo, my I so miss this kuih..Is bawak mai sini laaaaaaa

n.i. said...

aiyooo... nampak sedap sangat... i ni peminat cucuq keria...

Harrafyelza said...

mak aii..best nyerr...kena carik nih..lenkali kalo beli balik tuh singgah la uma aku...hishhhh..pakcik besar yg BZ

drbubbles said...

Naziehah: You must go there!

Ladypotpet: camno nak hantar sana??hehe..

madam n.: you pujuk your hubby for jalan-jalan cari makan ke melaka!I will give you the direction.easy one.

adik aku: wei bila ko balik masjid tanah pegi lah bawak hallaz and kalis peluru pegi klebang.Ada laksa beb!

Salina said...

to hazyr: keh keh..apa barang bungkus. makan kat melaka la baru ngam!

wakakak

farouq said...

kelazatan yang tidak terkata..sukar untuk diucapkan..yang pasti sekali cuba nak lagie...betul tak isk....hihihih..ingat ryzah...peluang bukan dtg byk kali...hihihihihi

Rashid Sariani said...

Ajis,

nanti aku cuba masa otw balik kampung

raidaghani said...

sedap gler doh....tiap2 kali aku balik mesti nk pekena kuih nie............best laaa..terbaik...