Friday, June 06, 2008

Pak Lah,Pak Lah!

Pak Lah, Pak Lah, harga tepung naiklah!

Pak Lah,Pak Lah,harga beras naiklah!

Pak Lah,Pak Lah,harga petrol pun naiklah!

Pak Lah, Pak Lah, boleh jalanlah!!


Poem by DR Bubbles, at petrol station somewhere in Kedah on the day the price of oil gone up.

8 comments:

tajudin said...

sedap sajak tu.

kalau dideklamasi dengn penuh perasaan lagi bagus, baru menusuk ke hati.

begitupun harapnya, walau dengan kenaikkan yang menggila dan tak masuk dek akal itu, drbubbles tidak patah semangat untuk terus berbakti.

Zawi said...

drbubbles,
Anda juga terhimpit juga ya dengan kenaikan garga minyak kali ni.
Betul tu kita suruh dia belah lah.

fusarium solani said...

sudah tinjau dua rumah anak yatim di negori..i'll let you know the about both hause shortly..

minyak motor saya sudah jadi RM 17.00 penuh setangki!

OOD said...

Pak Lah sudah bikin saya naik minyak lah... tau tak kat mana ada jual orang minyak?

Yasri said...

Bro, adalah yg turun nanti. Bila tepung, beras dah naik, kurang la makan, berat kilo pun turun kan ;))

Anonymous said...

Pak Lah .. Pak Lah .. Pak Lah ..

Kasi kesianLah ..
kat kami yang semakin leLah ..
nak beli susu anak dan keluargaLah ..
kami dah mula pening kepalaLah .. dulu naik motor 2 -3 hinggit sekarang dah berhinggit-hinggitLah ..

tapikan Pak Lah aku rasa ko memang tak kisahLah ..
apa nak jadi pada kami ko apa peduliLah ..
cuma kesian kat mereka yang makan pagi kais pagiLah ..
makan petang tak dah tertanggungLah ..
kesian kat anak dan bini merekaLah ..
kesian kat anak-anak miskin yang terjelir lidahLah ..
kesian kat anak-anak terbiar yang terkeluar airliurLah ..
bila melihat family dan kroni Pak Lah ..
berparti sampai pagiLah ..

Pak Lah ooh Pak Lah ..

wey-woi !!! kami nak buat amal sukarelawan pun susahLah ..
sebab nak kene isi minyak penuh dah jadi masaaLah ..


jeansLusuh

kak teh said...

Bro,
Memang ini semua Pak lah Lah segaLahnya........
mari pakat ramai2 nek beskal!!

drbubbles said...

bro tajudin: hehe..nak kena baca puisi di depan rumah pak lah kot (berseorangan sahaja) baru dia menusuk hati pak lah.heheh

pak zawi: tak faham lagi agaknya kot

fusarium: ok..tgh nak reccee rumah di klang ahad ni.

ood: kena tanya p ramlee.now at jalan tun razak until 14th June.After that can ask him next to Maya Hotel.I know the route,if you want to ask the 'real' orang minyak!Hehehehe...

bro yasri:eh blogger jugak?hahaha...bro really brilliant idea tu.Still kena beli kasut sukan baru sebab yang lama dah hancur (hancur sebab jogging!)

jeanlusuh: ewah ewah...lagi emosi dari kita lah pulak!hehehe

kakteh:basikal kena pakai minyak jugak. Minyak urat for sengal sendi lepas kayuh!hehehe