Tuesday, June 23, 2009

Bakat



Gambar ini diambil sekitar tahun 2001 semasa majlis penghargaan sukarelawan MAKNA sempena program mengumpul dana untuk pesakit kanser, Telekanser 2001.Saya berdiri di hadapan dengan berambut stail afro dan berseluar merah.Saya kira ini adalah detik-detik awal saya ke arah menceburi dunia seni badut (theatrical clowning).

Namun jika diimbau kenangan masa lalu, semasa saya bersekolah di STAR,Ipoh dahulu, bakat dalam seni persembahan itu sudah mula diasah. Di dalam kelas, disebalik ketekunan saya belajar,kadang-kadang adakalanya 'fius' minda akan tercabut dengan sendiri dan saya akan membuat aksi-aksi improvisasi lucu di dalam kelas untuk menghibur rakan-rakan. Dan bakat itu juga berguna bagi saya sebagai 'defence mechanism' untuk mengelakkan diri dari dibuli di asrama dan juga di kelas.

No comments: